Pargas förbindelsebåtsrutt används flitigast — färja mellan fastlandet och Heisala kan bli aktuell

Ja, jag vill läsa mer!

* Kampanjpris 1€ första månaden, därefter ordinarie pris 17,95€
Redan använt kampanjen? Beställ här istället
Redan prenumerant?
Logga in

7 Kommentarer

  1. Oh my Lord! Ingen har mig veterligen någonsin ifrågasatt förbindelsefartget,
    m/s Vikens lagenliga skyldigheter att transportera passagerare och fordon mm.
    enligt tidtabell på sitt eget ruttområde. Hur i all världen kan någon tolka rubriceringen så, att ifrågavarande fartyg är någon ”speciell farkost”?
    Även missförstånden har en gräns…

  2. No tycks d v trögt för vissa att läsa Nyheter O sen kritisera att kanske jag inga börjar prenumera ÅU pga ”tryckfel” ?Likaså när Posti här int svenskt namn så no e d på,tok no?O d v jag tycker så gammaltids ”vaijerilossi” utan vaijer ti Heisala O sedan förbindelsebåt en gång i veckan på vintern ti Österskär O Kälö!Dom holmana som har fastbosatta året om ska sörvas men int att man transporterar gratis sommargästernas virke o annat ,bil O släp typ?

  3. Oavsett färja eller förbindelsebåt så är det en farkost det handlar om. Farkosten Viken är ingen speciell farkost, rubriceringen till trots. Den skall, enligt lagen, transportera personer och fordon enligt en tidtabell inom den förutbestämda rutten.

  4. Hej! Artikeln handlar om förbindelsebåtstrafiken (inte färjor) och gällande den konstaterade både Jari Nieminen på NTM-centralen och Pargas näringslivschef Tomas Eklund att det finns skillnader i användingsgraden, vilket också framkommer i artikeln. NTM-centralen har också statistik över hur många resor som görs på de olika rutterna, där skillnaderna framkommer/Emma Strömberg

  5. Nog används alla färjor riktigt flitigt. Hade planerat att börja prenumerera på ÅU men det beslutet ligger nu väldigt löst. Skärp er för f*n.

Kommentarer

Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.


*