Kimitoön kan lägga "Barnens ö" i malpåse
Marknadsföringsstuderande vid Åbo Akademi presenterade sina visioner om Kimitoön i Asa-huset i torsdags. Foto: Kim Lund När 120 marknadsföringsstuderande tar sig an "Case Kimitoön" sprudlar idéerna…
Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Vi godkänner inga länkar till externa webbplatser i kommentarerna. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.
Helt klart att det behövs något nytt och helt klart att det sku borde vara något i stil med ”Upplevelsernas Kimitoö”. Att det skulle rikta sig till alla oberoende av ålder, kön och ursprung är ju helt super-bra!
Jag har som mamma till en 6-årig dotter inte upplevt att ”Barnens ö” skulle existera eller ha existerat. Och som anhörig till min bortgångna faster upplevt att vi har ännu en bra och väl fungerade åldringsvård, vars framtid känns mycket osäker. Alltid bra att satsa på de unga och gamla, men klara Kimitoön av att sedan leva upp till sitt varumärke?