Förflytta dig till innehållet

Jordskredsseger för guldsmeden då kunderna fick säga sitt i Pargas centrum

City Golds Karl-Johan Bäckström tar emot diplomet av företagsutvecklare John Forsman (t.v.) och stadsdirektör Patrik Nygrén.


– Oj, visst är jag överraskad. Det känns oerhört bra och betyder mycket för oss. Kundbetjäning har alltid varit något som vi varit måna om.
Det konstaterar guldsmeden Karl-Johan Bäckström om utmärkelsen som bästa kundbetjäningsföretag i Pargas centrum som delades ut på fredagsmorgonen i stadshuset.
– Bra kundbetjäning är a och o i vilken bransch som helst, det man gör ska man göra helhjärtat. Det är helt klart en sak vi fokuserar på i det dagliga arbetet. Jag tycker överlag att det finns en massa företag i Pargas där man får riktigt bra kundbetjäning, säger Bäckström.

Överlägsen etta

Trots det var hans City Gold på Köpmansgatan överlägsen etta i enkäten som Pargas stad, projektet Archipelago Business Development och yrkeshögskolan Novia ordnade 29.10–11.11. Sammanlagt 823 svar lämnades in – och i 186 av dem var det City Gold som nämndes.

Årets kundbetjäningsföretag i Pargas centrum
1. City Gold 22,6 % av rösterna
2. Kelovee 8,4 %
3. K-supermarket Reimari 6,9 %
Presentkortet på 200 euro till valfritt företag i Pargas som lottades ut bland de som svarat gick till Regina Lindman-Korpi.

Sätter det här press på er att leverera också i fortsättningen?
– Haha, klart det. Vi ska bli ännu bättre, det här är en morot som utan vidare sporrar.
Deltog du själv i enkäten?
– Javisst, jag röstade på järnaffären Praktia, säger Bäckström.

Fixar det omöjliga

Bland kundkommentarerna nämndes bland annat att man alltid känner sig välkommen då man öppnar dörren och att betjäningen alltid är sakkunnig och vänlig.
”De finns där för varje kund, även om man kommer för sent blir man ändå betjänad”, ”De fixar också de omöjliga önskemålen” löd några andra kundkommentarer.

Ny tävling nästa år

Pargas stads företagsutvecklare John Forsman är mer än nöjd med det aktiva deltagandet. Att man fick in över 800 svar är mer än han hade kunnat föreställa sig.
– Vi kommer att ordna en motsvarande enkät också nästa år och då kommer hela Pargas stad att vara med. Det här året handlade om ett pilottest som utföll mer än väl. Vi får sikta på minst 1 000 svar nästa år, säger Forsman.
LÄS OCKSÅ:
Landets yngste K-köpman fick bästa betyg i Dalsbruk
Kundbetjäningen under lupp i Dalsbruk och Pargas centrum – var får man den bästa betjäningen?

Dela artikeln

Kommentarer

Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Vi godkänner inga länkar till externa webbplatser i kommentarerna. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Mera nyheter