Den nya bron som ska ersätta den nuvarande Rävsundsbron är en viktig del av den planerade Pargasleden. Foto: Carina Holm När fullmäktigeledamöter från S:t Karins och…
Den här artikeln är exklusiv för ÅU:s betalande läsare.
Våra nyhetspaket ger dig fri tillgång till alla
Åbo Underrättelsers nyheter, reportage och artiklar på webben.
5 kommentarer: “Grönt motstånd i S:t Karins mot Pargasleden — "förbättra hellre den nuvarande vägen"”
Kerstin Jansson skrev
Har länge väntat på den nya vägsträckningen. Sätt äntligen fart på brobygget innan Rävsundsbron kollapsar. Tänk vad skönt att slippa ”vägkorsgettot” och de eviga rödljusen i St Karins ( förlåt Kaarina).
Kar Niemi skrev
En grön politiker är alltid Grön?Ska man fälla ett träd så säger de gröna-stopp O en annan gång om man int ska fälla så ska mann göra det!
Tom Bergman skrev
Det trafikerar ca 14000 personbilar och 700 tungafordon varje dag på detta vägavsnitt.
En inbesparing på ynka 3 minuter betyder att den tiden fordonen orsakar utsläpp minskar med 42000 + 2100 = 44300 minuter varje dag.
Är det ynkligt?
Göran Ek skrev
Totalt bortkasade resurser att bygga en ny väg och förstöra naturen för att ”spara” några ynkliga minuter. Satsa istället på nuvarande väg. Men antagligen så finns det egenintressen att lobba för denna onödiga väg, man hoppas väl på nya bostadsområden som är planerade för årtionden i framtiden.
Pirkko Kavén skrev
Det behövs inga nya vägar i Ruuhka-Suomi! Sköt om de nuvarande! Jag instämmar med Hannu Rautanen.
Kommentarer
Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Vi godkänner inga länkar till externa webbplatser i kommentarerna. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.
Har länge väntat på den nya vägsträckningen. Sätt äntligen fart på brobygget innan Rävsundsbron kollapsar. Tänk vad skönt att slippa ”vägkorsgettot” och de eviga rödljusen i St Karins ( förlåt Kaarina).
En grön politiker är alltid Grön?Ska man fälla ett träd så säger de gröna-stopp O en annan gång om man int ska fälla så ska mann göra det!
Det trafikerar ca 14000 personbilar och 700 tungafordon varje dag på detta vägavsnitt.
En inbesparing på ynka 3 minuter betyder att den tiden fordonen orsakar utsläpp minskar med 42000 + 2100 = 44300 minuter varje dag.
Är det ynkligt?
Totalt bortkasade resurser att bygga en ny väg och förstöra naturen för att ”spara” några ynkliga minuter. Satsa istället på nuvarande väg. Men antagligen så finns det egenintressen att lobba för denna onödiga väg, man hoppas väl på nya bostadsområden som är planerade för årtionden i framtiden.
Det behövs inga nya vägar i Ruuhka-Suomi! Sköt om de nuvarande! Jag instämmar med Hannu Rautanen.