Det är inte fel med konsumtionskritik – men den får inte utvecklas till onyanserad richsplaining

Ja, jag vill läsa mer!

* Kampanjpris 1€ första månaden, därefter ordinarie pris 17,95€
Redan använt kampanjen? Beställ här istället

En kommentar

  1. Reatrender som Black Friday och Cybermonday borde begränsas till fredag+veckoslut och samt måndag enbart näthandel.
    Har du hört om senaste trenden som Gigantti startade, nämligen att man måste KÖA till nätbutiken? Har aldrig råkat ut för sådan idioti tidigare sedan internets start 1995?
    Smart konsumtion där man planerar sina köp och har koll på priser så kan man spara massor under dessa dagar, särskilt om man kollar på utländska nätbutiker.
    Lätt att ha koll på vad t.ex elektonik kostar men kläder är svårare. Vad sedan som kan kallas för onödig konsumtion är en tolkningsfråga. Ibland kan det vara smart att köpa på hög nu trots att man kanske inte nu behöver t.ex nya byxor eller skjortor.

    Det som irriterar är att man vet inte vad som är ”normalpris” och vad som är ”rea” med alla dessa reor varje vecka. Ännu värre är att vissa företag dessutom höjer priset på vissa produkter innan dessa stora trendreadagar och ”reapriset” kan vara bara 10€ lägre in tidigare ”normalpris”.
    En annan sak som irriterar med Black Friday är att det är allt annat än mat som man lockar med även om matbutikerna även har dragits in i denna circus.

Kommentarer

Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.


*