Gnurf

Gnurf

30 april 2020 18:00 ÅU 0

Paul Söderholm är illustratör och fotograf verksam i Åboland och Västnyland. Gnurfarna i ÅU  är senaste utvecklingsfasen av skämtfigurer som fick sin början i skolhäften i mitten av 90-talet.

Port till skolgård
Åbo

Åbo stad förbereder sig för närundervisningen

30 april 2020 16:19 ÅU 0

Ja, jag vill läsa mer! Den här artikeln är exklusiv för ÅU:s betalande läsare. Våra nyhetspaket ger dig fri tillgång till alla Åbo Underrättelsers nyheter, reportage och artiklar på webben. Prova 1 månad för 1€*

Kvinna skriver på en dator.
Inrikes

Tudelad modell för vårens urvalsprov

30 april 2020 11:41 ÅU 0

Ja, jag vill läsa mer! Den här artikeln är exklusiv för ÅU:s betalande läsare. Våra nyhetspaket ger dig fri tillgång till alla Åbo Underrättelsers nyheter, reportage och artiklar på webben. Prova 1 månad för 1€*

Lokalt

Veckoslutets tidningar på ny plats i Korpo

30 april 2020 11:13 ÅU 0

Platsen där veckoslutets tidningar kan avhämtas i Korpo flyttar från Tallbackavägen till Handelsmansvägen 1, meddelar  Lounais-Suomen Tietojakelu. Helgtidningarna kommer alltså från och med den 1 maj att finnas i ett grått skåp i ändan av

Flygplan som lyfter.
Inrikes

Antalet flygresenärer minskade med hälften i mars

30 april 2020 09:11 ÅU 0

Ja, jag vill läsa mer! Den här artikeln är exklusiv för ÅU:s betalande läsare. Våra nyhetspaket ger dig fri tillgång till alla Åbo Underrättelsers nyheter, reportage och artiklar på webben. Prova 1 månad för 1€*

Brandbil
Åbo

Rykande flak i Hurtigsberget

30 april 2020 07:54 ÅU 0

Ja, jag vill läsa mer! Den här artikeln är exklusiv för ÅU:s betalande läsare. Våra nyhetspaket ger dig fri tillgång till alla Åbo Underrättelsers nyheter, reportage och artiklar på webben. Prova 1 månad för 1€*

Hand som skriver i ett häfte.
Corona

HS: Stora skillnader i nivån på distansundervisningen

30 april 2020 07:22 SPT 0

Ja, jag vill läsa mer! Den här artikeln är exklusiv för ÅU:s betalande läsare. Våra nyhetspaket ger dig fri tillgång till alla Åbo Underrättelsers nyheter, reportage och artiklar på webben. Prova 1 månad för 1€*

Polisbil.
Inrikes

Två år gammalt barn hittades dödat i Vanda

30 april 2020 07:18 ÅU 0

Ja, jag vill läsa mer! Den här artikeln är exklusiv för ÅU:s betalande läsare. Våra nyhetspaket ger dig fri tillgång till alla Åbo Underrättelsers nyheter, reportage och artiklar på webben. Prova 1 månad för 1€*

Insändare & debatt

Gå ut på balkongen och hälsa sköna maj välkommen!

30 april 2020 07:00 ÅU 0

Seniorerna utmanar alla att på valborgsmässoafton klockan 18 gå ut på balkongen, gården eller udden vid stugan och höja ett glas mjöd eller något annat lämplig skummande för att hälsa våren välkommen. Och samtidigt höja

Kolumner

Till alla er som jag tänker på under coronatiden

30 april 2020 05:00 ÅU 0

När morgonsolen tränger sig in genom sovrumsfönstret stiger jag upp och utan att väcka familjen smyger jag ner till nedre våningen. Det sista mötet igår kväll drog ut på tiden och jag kunde inte sova.

Gnurf

30 april 2020 05:00 ÅU 0

Bild: Paul Söderholm Paul Söderholm är illustratör och fotograf verksam i Åboland och Västnyland. Gnurfarna i ÅU  är senaste utvecklingsfasen av skämtfigurer som fick sin början i skolhäften i mitten av 90-talet.

Ledare

Då sjukvård blev sexigare än start-up

30 april 2020 05:00 Pia Heikkilä 0

Ja, jag vill läsa mer! Den här artikeln är exklusiv för ÅU:s betalande läsare. Våra nyhetspaket ger dig fri tillgång till alla Åbo Underrättelsers nyheter, reportage och artiklar på webben. Prova 1 månad för 1€*

1 2 3 24