Två kvinnor med texten Queerents.
pod

Queerents: Hur gör bögar barn?

30 juni 2019 13:52 ÅU 0

I veckans avsnitt av podcasten Queerents pratar Olivia och Catzo med Regnbågsankans tidigare ordförande och gayaktivisten Oscar Ohlis om hur personer utan livmoder, till exempel män och ickebinära, får barn. Avsnittet är inspelat inför en

många båtar i hamnen
Lokalt

En deltagare i Poker Run föll överbord

30 juni 2019 13:16 Emma Strömberg 0

Ja, jag vill läsa mer! Den här artikeln är exklusiv för ÅU:s betalande läsare. Våra nyhetspaket ger dig fri tillgång till alla Åbo Underrättelsers nyheter, reportage och artiklar på webben. Prova 1 månad för 1€*

Pargasbandet Dimma består av Adrian Rantala, Jessica Bergman, , Anna Saarela, Andréas Rantala, Set Bergman och Kim Johansson. Pressbild
Kultur

Pargasbandet Dimma släppte sin första singel

30 juni 2019 10:03 ÅU 0

Ja, jag vill läsa mer! Den här artikeln är exklusiv för ÅU:s betalande läsare. Våra nyhetspaket ger dig fri tillgång till alla Åbo Underrättelsers nyheter, reportage och artiklar på webben. Prova 1 månad för 1€*

Innerbanan

Team inomhus?

30 juni 2019 04:00 Adrienne Westerback 0

Ja, jag vill läsa mer! Den här artikeln är exklusiv för ÅU:s betalande läsare. Våra nyhetspaket ger dig fri tillgång till alla Åbo Underrättelsers nyheter, reportage och artiklar på webben. Prova 1 månad för 1€*

Gränsbevakningens patrulleringsbåt.
Pargas

Segelbåt körde på grund utanför Gullkrona

29 juni 2019 17:34 ÅU 0

Ja, jag vill läsa mer! Den här artikeln är exklusiv för ÅU:s betalande läsare. Våra nyhetspaket ger dig fri tillgång till alla Åbo Underrättelsers nyheter, reportage och artiklar på webben. Prova 1 månad för 1€*

Lokalt

Småhus förstördes i brand

29 juni 2019 15:57 ÅU 0

Ett småhus fattade eld på Sattontie i Rusko norr om Åbo på lördagseftermiddagen. Huset är byggt i en sluttning med första våningen i betong och andra våningen i trä. Takkonstruktionen och andra våningen totalförstördes. Ingen

Lokalt

Polisen stannade två förare för grov fortkörning

29 juni 2019 14:09 ÅU 0

På fredagseftermiddagen och kvällen tog polisen fast två förare som misstänks för grov fortkörning. Klockan 16.10 körde en bil 144 kilometer i timmen på omfartsvägen i S:t Karins. Hastighetsbegränsningen var 80 kilometer i timmen på

Åbo

Avfall började brinna på Toppå avfallscentral i Oriketo

29 juni 2019 10:13 ÅU 0

En avfallshög fattade eld på Toppå avfallscentral i Åbo på lördagsmorgonen. Räddningsverket fick larm klockan 9.41. Läs den senaste artikeln här.  Räddningsenheterna lyckades avgränsa branden vid 12-tiden på dagen, men släckningsarbetet kommer antagligen att pågå

Åbo

Person föll i Aura å

29 juni 2019 09:22 ÅU 0

Räddningsverket larmades ettiden natten till lördagen om att någon fallit i Aura å. Men personen lyckades själv ta sig upp på land innan räddningsenheten anlände till platsen. Personen föll i ån på Östra Strandgatan.

Gnurf

29 juni 2019 06:00 ÅU 0

Paul Söderholm är illustratör och fotograf verksam i Åboland och Västnyland. Gnurfarna i ÅU är den senaste utvecklingsfasen av de skämtfigurer som fick sin början i skolhäften i mitten av 80-talet.

Ledare

Kyrkans kontinuerliga identitetskris

29 juni 2019 03:00 Tom Simola 0

Kyrkoherden i Kimitoöns församling och kyrkoherden i Väståbolands svenska församling har olika åsikter om hur kyrkan ska förhålla sig till pride. Det här beskriver bra kyrkans stora dilemma i dag. Hur ska kyrkan formulera sin

Bygget av torgparkeringen uppifrån.
Åbo

Byggområdet på Salutorget utvidgas mot Auragatan

28 juni 2019 16:29 ÅU 0

Ja, jag vill läsa mer! Den här artikeln är exklusiv för ÅU:s betalande läsare. Våra nyhetspaket ger dig fri tillgång till alla Åbo Underrättelsers nyheter, reportage och artiklar på webben. Prova 1 månad för 1€*

1 2 3 18