Aktuellt

Skogsbrandsflygningarna har inletts i Egentliga Finland

30 april 2019 15:54 ÅU 0

Ja, jag vill läsa mer! Den här artikeln är exklusiv för ÅU:s betalande läsare. Våra nyhetspaket ger dig fri tillgång till alla Åbo Underrättelsers nyheter, reportage och artiklar på webben. Prova 1 månad för 1€*

Åbo

SDP i Åbo vill inte att Karinahemmet stängs

30 april 2019 07:36 ÅU 0

Ja, jag vill läsa mer! Den här artikeln är exklusiv för ÅU:s betalande läsare. Våra nyhetspaket ger dig fri tillgång till alla Åbo Underrättelsers nyheter, reportage och artiklar på webben. Prova 1 månad för 1€*

Lokalt

Krock på väg 9 skördade ett människoliv

30 april 2019 06:37 ÅU 0

En person omkom i en trafikolycka på väg 9 i Loimaa kring halv nio på måndag kväll. Föraren i en personbil frontalkrockade med en mötande tankbil. Krocken föregicks av en omkörning av personbilens förare, som

Gnurf

30 april 2019 04:23 ÅU 0

Bild: Paul Söderholm Paul Söderholm är illustratör och fotograf verksam i Åboland och Västnyland. Gnurfarna i ÅU är senaste utvecklingsfasen av skämtfigurer som fick sin början i skolhäften i mitten av 80-talet.

Ingen Bild
Insändare & debatt

Forne ohoj, 26 är inte lite!

30 april 2019 04:04 ÅU 0

”Märkvärdigt hur skräcken för lite vindkraft påverkar folks tänkande.” skriver Ingmar Forne (24.4.2019) där han skarpt men orätt även kritiserar Esko Salmelas insändare (17.4 ), som kritiskt granskade de tyska vindkraftsaktörernas ekonomi. Det tycks ha

Ingen Bild
Insändare & debatt

Äventyra inte matproduktionen!

30 april 2019 04:01 ÅU 0

Resultatet i riksdagsvalet är fastställt och nu väntar riksdagsgrupperna på att regeringssonderaren ska ställa frågor för att se vilka partier som kan tänka sig att bilda nästa regering. Med beaktande av partiernas valprogram och diskussionerna

Fyra män dammsuger på scen
Dans

DANS: Farväl till dammsugaren?

29 april 2019 20:38 ÅU 0

Ja, jag vill läsa mer! Den här artikeln är exklusiv för ÅU:s betalande läsare. Våra nyhetspaket ger dig fri tillgång till alla Åbo Underrättelsers nyheter, reportage och artiklar på webben. Prova 1 månad för 1€*

Man visar för barn hur man dansar.
Dans

Alla vill dansa Fortdance!

29 april 2019 19:16 Monica Forssell 0

Ja, jag vill läsa mer! Den här artikeln är exklusiv för ÅU:s betalande läsare. Våra nyhetspaket ger dig fri tillgång till alla Åbo Underrättelsers nyheter, reportage och artiklar på webben. Prova 1 månad för 1€*

Åbo

Valborg i Åbo firas traditionsenligt och ekologiskt