TPS regnbågsannons Pride of Turku är årets annons i Åbo – representerar Finland i Cannes

Marknads- och reklambranschen samlades på torsdagen för att utse de mest lyckade reklamarbetena 2017. Ari Kivis Creative Pride of Turku som gjordes för TPS tog hem priset för bästa idé och representerar därmed Finland i Cannes Lions-tävlingen nästa sommar. Med kampanjen tog man med regnbågsfärger ställning för att ishockey är till för alla och att tolerans är en svartvit sak.

Evenemanget Årets reklamdag har firats i tio år och i år deltog 700 personer inom branschen. 60 bidrag från Åboregionen deltog i tävlingen. Man utsåg också vinnare inom kategorierna årets förverkligande och årets resultat. I de kategorierna vann Sagolika Åbo-appen och LV:s brandförnyelse.

Läs också: Åboregionens reklamfolk samlas på torsdag

Var först att kommentera

Kommentarer

Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.


*