Rösta fram Kimitoöns nya varumärke – saltstänk, hitta dig själv eller gemenskap?

ÅU-foto

Kimitoöns kommun slipar som bäst på marknadsföringen av kommunen och söker ett nytt varumärke.

De tre varumärkesalternativen går under namnen ”Saltstänk och livskraft”, Hitta dig själv på Kimitoön” samt ”Rum för alla”.

De olika varumärkena har lite olika profiler. I Saltstänk och livskraft är hav, natur och en okuvlig inställning det centrala medan kreativitet, kultur och välbefinnande lyfts fram i ”Hitta dig själv på Kimitoön”. Det tredje alternativet, Rum för alla, fokuserar på byagemenskap, engagemang och samhörighet.

-En kommuns varumärke består bland annat av det vi själva säger och gör och av det som andra säger om oss. Alla som har ett band till Kimitoön är välkomna att tycka till, säger Kimitoöns utvecklingschef  Gilla Granberg, som hoppas att många deltar genom att välja en favorit bland de tre alternativen.

Det går att rösta elektroniskt på de olika alternativen och senare ska det också gå att rösta i Villa Lande, K-Kompass i Kimito, Räpylä i Dalsbruk, gästhamnen D-Marin i Dalsbruk, Knallis i Västanfjärd och i Kasnäs.

Klicka här om du vill bekanta  dig med alternativen och rösta på din favorit.

En kommentar

  1. Alla förslagen är bra och fyndiga, men tänk på att de ska översättas också. Åtmionstone till finska, i något sammanhang säkert till engelska och tyska också.

Kommentarer

Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.


*