Pargas stad får förklara sig för revisionsnämnden. Anledningen är stadens deltagande i resemässan i Berlin. ÅU-foto Pargas stad deltog i fjol i den årliga resemässan i…
Den här artikeln är exklusiv för ÅU:s betalande läsare.
Våra nyhetspaket ger dig fri tillgång till alla
Åbo Underrättelsers nyheter, reportage och artiklar på webben.
2 kommentarer: “Pargas nöjt med deltagandet i resemässan i Berlin trots revisionsnämndens kritik”
Anne Eriksson skrev
Revisionsnämnden har inget emot en ändamålsenlig marknadsföring av stadens begivenheter på både inhemska och utländska mässor. Det som fastnade under revisionsnämndens lupp var dels gruppens storlek som reste till Berlin, dels att det inte fanns någon reseplan som godkänts före resan. Revisionsnmämnden tar inte ställning till hur marknadföringen genomförs men revisionsnämndens mandat kräver att nämnden håller koll på att skattemedel som används för marknadsföring/turism bör vara inom de budgetramar som allokerats just för det.
Kurt Kronehag skrev
Jag förstår att revisionsnämnden vill ha en förklaring eftersom den inte förstår hur viktigt det är att delta i mässor och begivenheter. Pargas får inte missa en endaste chans att marknadsföra sig både nationellt och internationellt. Att man denna gång valt att delta från stadens sida på hög nivå från tjänstemännens sida visar att man åtminstone där förstår vikten av marknadsföring. Alla euron som satsas på marknadsföring av staden kommer mångdubbelt tillbaka i form av jobb och skatteinkomster. Borde kanske både revisionsnämnden och en hel del förtroendevalda skickas på en kurs i merknadsföring och ekonomi?
Kommentarer
Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Vi godkänner inga länkar till externa webbplatser i kommentarerna. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.
Revisionsnämnden har inget emot en ändamålsenlig marknadsföring av stadens begivenheter på både inhemska och utländska mässor. Det som fastnade under revisionsnämndens lupp var dels gruppens storlek som reste till Berlin, dels att det inte fanns någon reseplan som godkänts före resan. Revisionsnmämnden tar inte ställning till hur marknadföringen genomförs men revisionsnämndens mandat kräver att nämnden håller koll på att skattemedel som används för marknadsföring/turism bör vara inom de budgetramar som allokerats just för det.
Jag förstår att revisionsnämnden vill ha en förklaring eftersom den inte förstår hur viktigt det är att delta i mässor och begivenheter. Pargas får inte missa en endaste chans att marknadsföra sig både nationellt och internationellt. Att man denna gång valt att delta från stadens sida på hög nivå från tjänstemännens sida visar att man åtminstone där förstår vikten av marknadsföring. Alla euron som satsas på marknadsföring av staden kommer mångdubbelt tillbaka i form av jobb och skatteinkomster. Borde kanske både revisionsnämnden och en hel del förtroendevalda skickas på en kurs i merknadsföring och ekonomi?