Korpoström söker företagare som vill utveckla verksamheten också på vintern

Skärgårdscentrum Korpoström söker ny person som vill driva restaurangen, gästhamnen och hotellet i Korpo. Den nuvarande företagarens kontrakt tar slut i september.

Ja, jag vill läsa mer!

Alla våra alternativ LÄS MER Logga in

En kommentar

  1. Besökte Korpoström två gånger denna sommar, på väg till Åland och på hemvägen från Åland. Det var beklämmande att följa med hur gästhamnen fungerade.
    1. När man änlände till hamnen fanns det ingen upplysning hur man skulle angöra bryggan,
    om vattendjup mm. När man skulle betala sin båtplats fick man fråga sig fram var detta sker. Det skedde inne i restaurrangen vid ”märk” en kassa där det var en kontinuerlig kö på ca.20 personer, samma kassa fungerade nämligen även som hela restaurangens kassa. Samtidigt fanns det en disk, RECEPTION, var det satt en typ som inte uträttade någonting, han sade att han endast betjänar hotellets gäster. Således stog man i kö i ca. 40 min för att betala sin båtplats.
    De sanitära utrymmene, bastu, duschar och toaletter var i föredömligt skick men förvåningen var stor när alla dörrar
    LÅSTES ELEKTRONISKT KL. 22.00 UTAN FÖRVARNING och många gäster som satt ute på terassen och svalkade sig blev helt enkelt utlåsta. På bryggorna kom följande motgång, där satt en liten skylt som sade att vatten kan tankas ur vattenslangarna endast mellan kl. 8.00-18.00.
    Om bryggorna förnyas till följande säsonger är det viktigt att det byggs någon form av vågbrytare mellan bryggorna och det förbigående faret. Där är så pass livlig trafik att gästbåtarna guppar och kränger hela dygnet. Där finns nog
    en fartbegränsning i faret men den följs endast av de gästbåtar som kommer första gången till Korpoström. De lokala förmågorna ( främst vattenskotrar med ungdomar i spakarna) ser nog till att hamnen inte får en lugn stund.
    Det är verkligen synd att en så strategiskt viktig gästhamn missköts på detta sätt!

Kommentarer

Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.


*